Øreakupunktur

Fransk Auricoloterapi

En af de nyere former for øreakupunktur er en fransk metode, som hedder Auriculoterapi. Auriculo betyder øre på latin. Metoden har sin oprindelse i Frankrig tilbage i 1951, hvor læge og ingeniør Paul Nogier opdagede sammenhængen mellem øre, krop og lindring af kroppens sygdomme. Gennem de næste 20 år kortlagde han kroppen i øret, hvilket du måske kender til i forbindelse med zoneterapi, hvor kroppen er kortlagt på fødderne.

I 1996 blev Paul Nogier indstillet til Nobelprisen i medicin for sine opdagelser.

I dag anvendes auriculoterapi på hospitalerne i Frankrig, og øreakupunktur er blevet en anerkendt videnskab af WHO.

Kroppen er afbilledet i øret

Når man ser mennesket i øret, skal man forestille sig en babykrop i fosterstilling med hovedet nedad. Selve hovedet er placeret i øreflippen, og rygraden løber langs den hårde kant. Her ud fra er kroppens organer, muskler nerver, skelet og de forskellige kirtler, der sidder i vores hjerner, placeret. Når man kender til disse placeringer og sammenholder det med en given sygdom eller lidelse, kan man finde frem til, hvor og hvad der skal behandles. Man sætter små nåle i specifikke akupunkturpunkter for at påvirke de informationer, som hjernen sender ud i kroppen.

Dette stimulerer hjernen til at rette op på den ubalance, der forårsager en given lidelse.

Jeg tilbyder denne form for øreakupunktur. Metoden kan bruges ved fordøjelsesproblemer, smertelindring, rygeafvænning og slankebehandling m.m.

Fantastisk session – har netop lige fået nåle i, og det virker bare. Vi ses næste måned!

Mvh. Kasper