Øjenakupunktur Østjylland

Med en ny moderne akupunkturmetode tilbyder jeg behandling af øjensygdomme. Metoden, der er udviklet af John Boel, har på sin klinik i Aulum  behandlet over 7000 øjenpatienter med mange forskellige øjenlidelser. Over 70 % af patienterne har opnået en forbedring.

De øjensygdomme der hyppigst bliver behandlet er: Øjenforkalkning (aldersbetinget Makula degeneration – også kaldet AMD), glaucom (grøn stær), katarakt (grå stær), diabetes-betingede øjenlidelser, nethindelidelser, blodpropper i øjet eller i hjernen, hjerneblødning, synsproblemer efter slag, f.eks. færdselsuheld og Retinitis pigmentosa (kikkertsyn). Det er ikke alle øjenlidelser, der kan helbredes fuldstændigt, men næsten alle øjenlidelser kan bedres betydeligt. Desuden kan tilbagegangen stoppes ved øjenforkalkning.

Hvordan bliver øjenakupunktur-behandlingen udført?

Der sættes nåle i fødder-knæ-hænder og øjenbryn – ikke i øjet !

I den første uge behandles 2 gange om dagen med en times mellemrum, 5 dage i træk. Næste uge samme fremgangsmåde – herefter 2 gange i 3 uge, derefter 1 gang om ugen de næste 3 uger, hvorefter behandlingen er færdig. Behandlingen vedligeholdes med 1 behandling om måneden (2 behandlinger).

Generelt kan alle øjenlidelser behandles med øjenakupunktur

Den eneste lidelse, man hidtil ikke har kunnet helbrede eller forbedre, er nærsynethed hos voksne.

Generelt er succes-raten over 70%. Det betyder, at over 70% af patienterne opnår en forbedring. Hos patienter, hvor øjenlidelsen ikke direkte skyldes en funktionsforstyrrelse i øjet, men derimod en funktionsforstyrrelse i hjernen (blodansamling i hjernen, blodprop i hovedet, hjerneskade efter ulykker), er der 80% chance for forbedring.

Virker øjenakupunktur på alle patienter?

Alle mennesker reagerer forskelligt på akupunktur. Hos nogle patienter kan man allerede efter 5-10 behandlinger opnå stor succes, hos andre varer det nogle måneder eller længere.

Omkring 10 % af patienterne er resistente overfor enhver form for akupunktur. Det betyder, at disse patienter indtil videre ikke kan blive hjulpet. I løbet af den første behandlings uge vil det dog vise sig, hvor godt patienten reagerer på akupunktur (dette gælder ikke ved øjenforkalkning, grå stær og diabetes, her varer det længere tid), og allerede her kan man vurdere, om en viderebehandling ser ud til at være lovende eller ej. Vigtigt – så patienterne ikke skal have unødige omkostninger.

Se en lille video fra Youtube om øjensygdomme.

Per Christensen

Fantastisk session – har netop lige fået nåle i, og det virker bare. Vi ses næste måned!

Mvh. Kasper